17 września 2015

Ceviche

Coraz częściej przebywają poza domem wszyscy nasi podopieczni, gdy chata wolna gotowanie dla dwojga wraca do łask. Tym razem proponuję obiad lekki, łatwy i szybki w przygotowaniu. Na przystawkę ceviche, czyli ryba marynowana w soku z cytrusów, podawana jako przekąska, popularna w Hiszpanii i Meksyku. Ważne jest, aby użyć świeżej ryby. Ja wybrałam bar'a, rybę morską o białym mięsie podobną do makreli ( niestety nie znam jej polskiej nazwy). Każda inna ryba morska swietnie się tu spisze, nawet łosoś. Przystawka jest bardzo prosta, pyszna i pełna świeżości. Gorąco polecam.

Skladniki

2 nieduże filety ryby morskiej (ok 25-30dag)
młoda cebulka
2 pomarańcze
1 limonka
1/2 cytryny
papryczka chili lub kilka kropel pikantnej oliwy
czarny sezam
mieszanka sałat
oliwa
sól, pieprz

Przygotowanie

Filety kroję na plastry, układam na talerzu jeden obok drugiego, układam na nich pokrojoną w cienkie krążki cebulę.
Robię marynatę do ryby. Jedną pomarańczę odkładam na bok, z pozostałych owoców scieram po odrobinie skórki i wyciskam sok.Mieszam, dodaję szczyptę soli, pieprzu i pokrojone drobno chili. Zalewam rybę i odstawiam na 20 minut.
Robię sos do sałaty. Drugą pomarańczę obieram i ostrym nożem wykrawam segmenty. Kroję je na kawałeczki i wkładam do salaterki. Wlewam oliwę, sól, pieprz, mieszam. Polewam sosem sałatę.
Zamarynowaną rybę układam na talerzach, skrapiam resztą marynaty i posypuję czarnym sezamem.








2 komentarze:

  1. Wiele słyszałam o tej potrawie i co prawda nie jestem 'rybna' to mojej rodzinie na pewno by bardzo smakowało. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie przepadam za takimi rybami, ale Twoja potrawa wygląda wybornie ;). A co do tej francuskiej książki, o której mi pisałaś - niestety nie słyszałam o niej, a Ciebie podziwiam za zmaganie się z literaturą we francuskim ;).

    OdpowiedzUsuń