21 listopada 2014

Zupa z dyni i pomarańczy

Zaskakujące połączenie, prawda? Wierzcie mi, że się sprawdza i wprowadza bardziej zimowy klimat do tej typowo jesiennej zupy.
W przepisie tym wykorzystałam też gęsty, słodki sos balsamiczny. Służy on nie tylko do dekoracji, podkreśla bowiem smak pomarańczy.

Składniki
dla 4 osób

1 kg dyni
2 marchewki
1 pomarańcza ( otarta skórka i sok)
2 cm świeżego imbiru
2 ząbki czosnku
bulion warzywny w kostce
100 ml kremówki
gęsty sos balsamiczny
sól, biały pieprz do smaku


Przygotowanie

Dynię i marchewki kroję w grubą kostkę. Siekam czosnek i imbir. Wkładam wszystko do garnka, wlewam 1,5 litra wody, wrzucam kostkę warzywną, skórkę i sok z pomarańczy. Gotuję pół godziny. Miksuję i doprawiam do smaku solą i pieprzem. Dodaję śmietankę, mieszam i nakładam. Gdy zupa jest na talerzach dodaję odrobinę sosu balsamicznego i mieszam niezbyt dokładnie, by powstały marmurkowe ślady. Dekoruję listkiem kolendry i kropeczkami sosu.










2 komentarze:

  1. a u mnie na weekend zapowiada się deser dynia-pomarańcza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej ale zaskakujące połączenie! Jadłam kiedyś zupę dyniowa, bo moja mama robi naprawdę smaczna, ale połączenia z pomarańcza nie widziałam :)muszę mojej mamie pokazać Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń